vrijdag 31 augustus 2012

Gevlekte Hyena's


Hyena's zijn niet de mooiste dieren, maar door hun dreigende gedrag vind ik ze toch ontzettend gaaf om te zien. 
In Diergaarde Blijdorp kun je de hyena's zien via een loopbrug en dit keer heb ik staan kijken hoe deze dieren gevoerd werden. Hun prooi werd door de verzorgers in het water verstopt, waarna de hyena's het water indoken en opzoek gingen naar het verstopte vlees. Vol verbazing heb ik naar dit fantastische schouwspel staan kijken, omdat ik dus niet wist dat deze dieren konden zwemmen.
 
Gevlekte Hyena
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bedankt weer voor alle reacties op mijn vorige foto's!!

34 opmerkingen:

  1. Very cute .. if they where far.


    Again a beautiful series!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja też nie wiedziałam, że hieny potrafią łowić zdobycz w wodzie. Zdjęcia są ciekawe i bardzo ładne. Pozdrawiam.
    Ik weet niet dat hyena's kunnen prooi te vangen in het water. De foto's zijn interessant en erg leuk. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I have never seen them in reality. Your photos are wonderful and naturally. Great capture !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit zijn wel weer érg mooie foto's,Marco. Prachtig van kleur en het zijn ook mooie actiemomenten. Ik wist ook niet dat ze konden zwemmen. Wat een leuke ontdekking. Elke dag leer je in de natuur weer wat bij. Fijn weekend. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gave serie Marco..... goed promotie voor Blijdorp, ze zouden jou site eens moeten bekijken.....uitstekende foto's.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great pictures Marco!!! and interesting momment.. Greetings from Spain..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een indrukwekkende serie!
    Je was daar op het juiste moment en wat had je een mooi plekje!
    Groetjes Cristien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. great shots as always! I love your header so much! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nice pictures, but a dangerous animal, I suppose?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Great shots of these strange animals... I've seen them on TV documentaries but that is all. So your pictures are something different. They seem to have big jaws with the big piece of meat they carry...

    I dont know where you took these shots but they are really great.

    Have a nice weekend,
    Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige serie Marco, zeker die waar ze het voer in de bek hebben.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marco...

    Dat is iets wat ik ook niet wist,
    dus ook wel even de moeite waard om daar even te blijven staan en te kijken hoe ze hun "prooi" uit het water vissen.
    Nu heeft de ene wel vlees in z'n bek en de andere niet, kregen ze daar geen ruzie over..??
    Je hebt ze weer prima vastgelegd..

    fijn weekend en groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. so uniquely built. like part dog/part cat. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Curioso animal la hiena. Has hecho unas magnificas fotografías.
    Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige serie Marco mooi zo te zien van dicht bij dank je wel het zou leuk zijn als je ook eens komt kijken op mijn blog groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hooi Marco
    mooie foto's het zijn aparte beesten die Hyena's et die korte achterpoten.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wist niet dat ze hun eten moesten zoeken in het water, je heb ze mooi op de kiek kunnen nemen. Zo zie je maar, we leren elke keer nog bij...;-)

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  18. interessant and wonderful serie of images !
    love it

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Marco,
    Ik heb ze in het wild bezig gezien in Afrika en vond dat een gruwelijk gezicht. Maar jij hebt er wel mooie foto's van gemaakt, daar niet van.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Terug een heel mooie Blijdorp reeks.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Awesome photographs of the hyena's! They are such interesting looking creatures. I was not aware that they could swim. Your images are so crisp and clear. Fine work, as always, Marco!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, dat wist ik ook niet (van die zwemmende hyena's). Heerlijke serie weer!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Marco,
    Mooie foto's heb je gemaakt van die vreselijk dieren!
    Ik heb ze ook in Zuid Afrika in het wild gezien, maar ik vindt het zulke lelijke dieren en ook in doen en laten, maarja ze moeten ook eten zullen we maar zeggen.
    Maar ik wilde je eigenlijk vragen of ik een van je panters mag na schilderen?
    Heb je misschien de foto in een hogere kwaliteit, zo ja wil je mij die dan toe sturen? het is op een na de laatste van de serie
    Ik wacht eerst je antwoord af of je het goed vind.

    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Stunning captures! It's just wonderful.
    Greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. sehen gefährlich aus...sind aber doch schöne Tiere ...
    Grüsse Frank

    er gevaarlijk uitzien ... maar zijn mooie dieren ...
    Groeten Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wonderful shots Marco, they show the sharp attention of the hyaena, the way they smell the air and hold onto their food.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dizem aqui no Brasil que hiena vive rindo... não tem nenhuma sorrindo. :)
    Uma ótima série com capturas excelentes.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Marco,

    ik wist ook niet dat ze konden zwemmen, maar het tegendeel blijkt waar. Je hebt er werkelijk een ontzettende mooie serie van kunnen maken. Mooi te zien hoe ze in het water zijn en met prooi weer op de kant komen.

    Heel mooi van kleur en scherpte. Echt even heerlijk genieten en het is net of ik er zelf bij was.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat heb je heel mooi vastgelegd.
    Het zijn toch best mooie dieren, maar ze hebben een beetje een naam van lelijk en onaangenaam (The Lion King).
    Wat ik jammer vind bij Blijdorp is dat je alleen van bovenaf foto's kan maken, vanaf de loopbrug. Het is wel heel mooi aangelegd, want je kan ze goed bekijken.
    Jouw foto's vind ik trouwens wel heel goed, je ziet haast niet dat je ze vanaf hoogte hebt genomen.
    groejtes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi deze serie, lekker brokje vlees wat hij daar in zijn bek heeft.... Dat ze konden zwemmen wist ik ook niet.
    Compliment ook voor je prachtige kopfoto en geweldig dat je de a zo hebt kunnen invoegen.

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Great photos but they are very difficult animals. Where I worked we had a hand reared animal, but by the time it was full grown it was necessary to treat as completely wild. It was very untrustworthy and unpleasant to deal with! Have a good week Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Great shots! It is not easy to get so close to them.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Great shots as usual, Marco! Amazing creatures although I don't fancy these too much... Think they are kind of creepy ^_^

    Your pictures are still impressive :D They look quite relaxed.

    Groetjes,
    Eli Kristin

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Marco,

    Hyena's in Blijdorp? Ik heb ze nog nooit gezien, maar jij bewijst maar weer eens dat ze er wel degelijk zitten. Hele mooie serie van deze predators!!

    Groeten en fijn weekend.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen